Sekundární marketingový výzkum III.
Externí dataExterními daty na Internetu jsou veškerá data, která jsou zde publikována. Tato data jsou velice různorodá. V prostředí Internetu neexistuje žádný ústřední registr informací, a proto kdo chce, může na Internet uložit cokoli. Z toho vyplývá, že je někdy obtížné vyhledat potřebnou informaci, daná informace může být uvedena duplicitně nebo není přítomna vůbec. Problém je rovněž s kvalitou a vypovídací schopností. To se netýká všech informací. V prostředí Internetu se nachází celá řada sekundárních dat. Možnosti získání informací prostřednictvím Internetu závisí na dostupnosti dat. Dostupnost může být omezena: – oblastí zkoumané problematiky, – finanční náročností – informace přístupné zdarma, za úhradu, – přístupností – informace veřejné, podmíněně veřejné, neveřejné. Nespornou výhodou Internetu jako zdroje externích sekundárních dat je velké množství publikovaných informací a možnost přístupu k těmto informacím odkudkoli a kdykoli. Přístup k těmto informacím je velmi rychlý, pokud uživatel ví, kde je vyhledat. Nejlepším vodítkem ke snadnému vyhledávání na Internetu slouží globální vyhledávací služby, tzn. vyhledávače. Proces využívání vyhledávacích služeb Internetu je velmi snadný a výsledkem jsou informace, jež jsou k dispozici téměř zdarma a bezprostředně po zadání požadavku. Manažeři nejčastěji vyhledávají informace, které souvisí s činností jejich podnikání. Převažuje vyhledávání informací na stránkách jiných společností před stránkami vlastní společnosti. Vysokou návštěvnost vykazují rovněž stránky obsahující aktuální zprávy. Při vyhledávání informací na Internetu návštěvníci preferují jednoduchou navigaci a rychlost načítání stránek.