Sekundární marketingový výzkum II.
Interní data Interní data jsou shromažďována uvnitř podniku a z větší části se týkají evidování vlastní činnosti podniku. V současné době převládá u podniků jejich soustředění do elektronického informačního systému, který urychluje práci s daty. Pro podporu marketingových rozhodování mají význam údaje o prodeji v členění podle výrobků, zákazníků, území, reprezentantů, atd. Pro řešení informačních systémů uvnitř organizace se dnes začíná využívat Internetových technologií, které jsou v této souvislosti nazývány intranetem. Intranet pracuje na stejném principu a se stejnými nástroji jako Internet, ale je určen pro uzavřený okruh osob, pro pracovníky jednoho podniku. Využívání intranetu bude stále více nabývat na významu, a to nejen jako nástroj k urychlení komunikace a podnikových procesů. Nejdůležitější pro opodstatněnou existenci intranetu ve společnosti je co nejrychlejší přístup k požadovaným informacím, zajištění jejich aktuálnosti, srozumitelnosti a jejich vysoké vypovídací schopnosti. Úroveň a kvalita dat shromážděných v intranetovém prostředí souvisí s kvalitou řídícího systému podniku.