Sekundární marketingový výzkum I.
V současné době, kdy přibývá konkurence, mají podniky jediný způsob, jak předehnat své soupeře na trhu – co nejlépe pracovat s informacemi. Týká se to jak schopnosti sběru, tak zpracování a využití informací. Na Internetu lze snadno získat a prohlédnout si téměř libovolná data. Je možné je analyzovat na různých úrovních detailního pohledu, prohlížet z různých zdrojů. Informace a myšlenky je možné si prostřednictvím Internetu vyměňovat s jinými lidmi, případně práci mnoha lidí koordinovat k požadovanému výsledku. Pořizování informací a jejich sdílení přestává být obtížné a nákladné. Využití sekundárních dat je omezeno vlivy, které vyplývají ze samotné podstaty sekundárních údajů. Byly sebrány za jiným účelem, než je řešený problém. Mohou být časově zastaralé, zkreslené, případně nejednoznačně publikované. Přes tyto nevýhody jsou pro marketingové pracovníky důležité k základní orientaci řešené problematiky. Při využívání sekundárních dat pro marketingová rozhodování je vhodné data ověřit podle několika nezávislých zdrojů. Sekundární data můžeme získávat ze zdrojů interních a externích