Služby nabízené Internetem VI.
Na druhé straně jsou zde výhody pro zákazníka plynoucí z využívání Internetu: – lepší dostupnost informací o aktivitách podnikatelského subjektu, o cenách, službách, produktech, lepší orientace a srovnání s konkurenty, – možnost elektronického nákupu včetně doručení přímo na určené místo (propracovaná logistika), – možnost vedení elektronických účtů u bank a výhody elektronického podpisu; – možnost komunikace s podnikatelským subjektem, – snížení nákladů pro zákazníka související např. s vlastní dopravou. K realizaci potenciálu, jež skýtá Internet, je však zapotřebí spolupráce mezi soukromým a vládním sektorem, která musí zajistit ustanovení pevného obchodně-právního rámce k zabezpečení elektronického podnikání, tj. vytvoření nebyrokratických pravidel, které zajistí, že se Internet stane bezpečným podnikatelským prostředím, a vytvoření takových opatření pro lidské zdroje, které vybaví studenty a pracující dovednostmi nezbytnými pro výkon zaměstnání v nové digitální ekonomice. Protože je Internet relativně nový a jeho využívání se vyvíjí velmi dynamicky, je velmi obtížné nalézt spolehlivé statistické údaje. V této oblasti je potřeba provádět řadu pozorování a výzkumů. Přesto však již dnes existuje mnoho studií zabývajících se danou problematikou a jejich výsledky ukazují na jasnou perspektivu rozvoje Internetu a elektronického obchodu. Do budoucnosti se počítá s tím, že informační technologie a elektronická komunikace budou hrát důležitou roli v souvislosti s ekonomickým růstem.