Primární marketingový výzkum VI.
Dotazování – 3.Uplatněním Internetu v procesu sběru dat technikou dotazování se dá vysledovat několik základních charakteristik. Nestrannost – při dotazování prostřednictvím Internetu nejsou využíváni tazatelé, kteří kladou otázky respondentům. Nedochází tak k ovlivňování odpovědí. Srozumitelnost – při distribuci dotazníků Internetem dostanete od zákazníků jasné odpovědi. Důležitou podmínkou však je, že kladené otázky musí být pro respondenta srozumitelné a akceptovatelné. Časová flexibilita – respondent může dotazník vyplňovat tehdy, kdy bude mít čas. Nemusí se vázat na čas a termín tazatele. Důležité je však uvést termín poslední možnosti vyplnění dotazníku. Nižší náklady – náklady na sběr dat prostřednictvím Internetu jsou výrazně nižší oproti osobnímu dotazování. Ušetřené prostředky je možné využít na dárky pro dotazované. Oživení WWW stránek – cílem každého subjektu prezentujícího se na Internetu je, aby návštěvníci „chodili“ na jeho stránky. Za tímto účelem se musí snažit lákat návštěvníky tou nejúčinnější formou – měnit pravidelně obsah stránek, tzn. přinášet návštěvníkovi nové informace. Dalším cílem je, aby návštěvníci s podnikem komunikovali. Oživení stránek dotazníkem může splnit oba cíle. Vyplňování dotazníku může prolomit ledy při komunikaci. Dotazník může sloužit také jako výukový proces s obsahem webu.