Náklady na tvorbu a udržování webové prezentace podnikatelského subjektu
Náklady na tvorbu a udržování webové prezentace podnikatelského subjektu
V cenové relaci 15 000 až 30 000 korun se pohybují složitější prezentace. Obsahují jednoduché animace, grafické prvky a několik úrovní textových stránek s vkládanými tabulkami, obrázky nebo odkazy. Některé agentury již při této úrovni nabízejí propojení s databází (katalogy) a formuláře, většinou ovšem za zmíněné služby musí zadavatel připlatit. Profesionální prezentace na vysoké úrovni o značném rozsahu si může vyžádat investici vyšší než 30 000 Kč. Za uvedenou cenu tvůrci dodávají vyhledávače, mapy stránek, automatické odpovědi a detailní statistiku přístupu na stránky. Není problémem vyžádat si provedení v několika jazykových mutacích.
Náklady na udržování webových stránek závisí především na aktualizačních potřebách a použitých prvcích a technologiích. Poplatek za jednorázovou úpravu činí 100 Kč a více podle rozsahu. Měsíční paušální platby za správu a aktualizaci začínají u některých tvůrců na 100 až 200 Kč. Pořídí-li si podnikatelský subjekt stránky s náročnou technologií a nutností časté aktualizace, zaplatí za uvedené služby pravděpodobně mnohonásobně více.
U veškerého oceňování tvorby a správy podnikových prezentací lze hovořit pouze o orientačních cenách či odhadech. Cena za výrobu a udržování závisí na individuálních potřebách zadavatele a vzniká na základě smluvního vztahu.