Obecná pravidla pro e-mailovou komunikaci 1.
Obecná pravidla pro e-mailovou komunikaci 1.
Pravidla e-mailové komunikace by měla být specifikována v rámci podnikové kultury. Pro inspiraci je možné využít následující pravidla:
– každá e-mailová adresa, soukromá i podniková, by měla obsahovat konkrétní jméno osoby, která prostřednictvím e-mailu komunikuje. E-mailová adresa s rozpoznatelným jménem má při komunikaci vždy přednost a je druhou stranou více využívána. Příjemce nekomunikuje s neznámou osobou. Anonymita v prostředí Internetu je nebezpečná a lidé se jí bojí,
– pokud se podnik rozhodne využívat e-mail pro komunikaci, je potřeba dodržovat interaktivitu.
Nepsaným pravidlem je odpovídat do 24 hodin, na všechny e-maily. Odpovědi mohou být stručné – vhodné je zavést e-mailovou korespondenci v rámci vnitropodnikové komunikace. Zaměstnanci se tak naučí využívat e-mail. Výhodou může být také ta skutečnost, že e-mail je komunikací typu off-line. Zaměstnanci komunikující mezi sebou e-mailem se vzájemně neruší od práce. E-mail může být velmi úspěšně využíván při zpracování různých typů projektů v týmové komunikaci