E-mailová kampaň
E-mailová kampaň
Ve vlastní režii.
E-mailovou kampaň může podnik, který má vybudovány dobré a pevné vztahy se svými zákazníky realizovat ve vlastní režii. Je obvyklé, že podnik připravuje pro své zákazníky, marketingové materiály ve formě letáků a katalogů, které jim rozesílá. Zákazníci tyto materiály očekávají a jsou-li obchodními partnery, pracují s nimi.
Tento druh přímého marketingu se nabízí převést do prostředí Internetu ve formě tzv. newsletterů. Kvůli snadnosti implementace je to metoda často využívaná, zatím zejména zahraničními společnostmi.
Newsletter je elektronická forma časopisu, který může být ve formátu e-mailu, HTML nebo Rtf a který obsahuje kombinaci užitečných a zajímavých informací a reklamy. Newsletter bývá odesílán na e-mailové adresy, které podnik získal např. z registrace odběratelů nebo „samovolným“ přihlášením Internetových uživatelů k odběru newsletteru.
Výhodou newsletterů je stanovená periodicita, nejlépe jeden týden, která neobtěžuje uživatele, ale vytváří si jakýsi permanentní vztah a vyvolává pocit péče o čtenáře. U newsletterů musí mít každý uživatel snadnou možnost jej kdykoli odhlásit a zase přihlásit.