Fáze přijímíní Internetu do podniku I.
Rychlost, s jakou zaměstnanci a potažmo celý podnik přijímají jednotlivé fáze, závisí především na strategii podniku a připravenosti podniku a zaměstnanců na proces přijímání Internetu. Určitou roli zde sehrává obor, ve kterém podnik působí, vyspělost konkurence, dodavatelů a zákazníků související s užíváním Internetu. Tato kritéria však nejsou určující.1) Fáze – zavedení e-mailu Je první a nejjednodušší fází v procesu přijímání Internetu v podniku. Přesto jde o fázi velmi důležitou. Správným využíváním e-mailu lze dosáhnout téměř okamžitě zjednodušení procesu komunikace a zároveň úspor nákladů na telefony a faxy. Přes rychlou a efektivní formu komunikace dochází k ovlivňování mezilidských vztahů uvnitř i vně podniku. Elektronická pošta je stále nejčastěji využívanou Internetovou službou a její popularita neklesá. Elektronická pošta prokázala svou užitečnost bez jakýchkoli pochyb: komunikovat potřebují všichni zcela nezbytně a návrat k papíru a poštovním známkám je už nepředstavitelný. Elektronická pošta je nejčastěji využívanou Internetovou službou jak při externí komunikaci podniku s ostatními subjekty trhu, tak i v rámci intranetového řešení, tzn. komunikace s vlastními zaměstnanci. 2) Fáze – pasivní využívání Internetu Druhá fáze znamená seznámení se se službami, které Internet nabízí. V této fázi uplatnění Internetu v podniku jde zejména o využívání služeb, které Internet uživatelům nabízí, bez aktivní účasti podniku na Internetu. Obvykle tato fáze velmi úzce souvisí s první fází – využíváním elektronické pošty. Kromě pasivního využívání e-mailů jde především o využívání přenosu dat formou příloh elektronické pošty nebo prostřednictvím FTP, vyhledávání všech typů informací jak obecného, tak odborného charakteru. Pasivní využívání Internetu je fází poznávací, neboť pracovníci se učí pohybovat na Internetu. Pasivně využívá Internet 91 % podniků.