Typy reklamních e-mailů -Reklamní vsuvka vložená do běžného e-mailu
Reklamní vsuvka vložená do běžného e-mailu
Jde o „jemnější“ druh e-mailové reklamy, který je adekvátně tomu méně účinný. Jde o jakousi vsuvku do klasického e-mailu, který dostává uživatel kvůli jeho obsahu, a reklamu přijímá jako součást tohoto e-mailu.
Možnosti e-mailů s reklamními vsuvkami:
– u tzv. newslettrů, tedy pravidelných e-mailových zpravodajů, které si vyžádá uživatel kvůli jejich obsahu,
– v případě používání tzv. freemailových služeb, kde všechny e-maily procházejí centrálním serverem, který je zpracovává (přijímá a odesílá), a obvykle na jejich konec „přilepí“ krátkou reklamní vsuvku
– v případě nejrůznějších potvrzovacích e-mailů (např. potvrzení o přihlášení, o nákupu zboží, atd.) které jsou generovány programem a ne člověkem.
Umístění reklamních vsuvek:
– na konci e-mailu. To je nejobvyklejší u freemailových služeb, je to považováno jako korektní cena od provozovatele freemailových služeb vůči svým zákazníkům, kteří jeho službu využívají zadarmo. Jsou samozřejmě nejméně účinné – jednak ne každý čtenář dočte e-mail až do konce a vsuvku tedy úplně pomine, navíc, pokud čtenář dočte celý e-mail, už nepokračuje dál,
– na začátku e-mailu.
To je tvrdší útok na uživatelovo soukromí a tyto druhy vsuvek se nikdy nepoužívají ve freemailech, jsou časté v newsletterech. Newsletter je vlastně Internetový časopis, který dostává uživatel zdarma a jeho přijímání si dobrovolně zvolil
– uprostřed e-mailu nebo v kombinaci více míst. Tato možnost je opět typická pro newslettery, které jsou obvykle dlouhé
– reklamní vsuvky by měly být krátké, měly by být vysázeny holým textem, odsazeny od ostatního textu a nejlépe označeny jako „Reklama“.