Shrnutí možností uplanění Internetu v marketingovém výzkumu
Výzkum v prostředí Internetu si v českých podnicích zatím hledá své místo. V souvislosti s rychlým rozvojem informačních technologií a využíváním jejich možností jde o aktivitu opomíjenou. Důvodem může být skutečnost, že manažeři přesně neznají možnosti, které jim některé metody sběru dat prostřednictvím Internetu mohou přinést.
techniky sběru dat | výhody | nevýhody | |
primární | – elektronické dotazování – elektronické pozorování – experiment v elektronickém prostředí | – rychlost sběru – nízká cena – přesně určená a známa cílová skupina | – nemožnost oslovit obecnou populaci – omezená možnost využití kvalitativního výzkumu |
sekundární | – externí zdroje – interní zdroje | – rychlost sběru – nízká cena | – kvalita dat – zkreslenost údajů |
Význam Internetu jako zdroje informací je velký a bude dále narůstat. Stále se vyvíjejí nové technologie a softwarové prostředky pro snadnější a rychlejší vyhledávání a získávání požadovaných informací. Přesto bude náročné v informační explozi na Internetu nalézt data kvalitní. Z tohoto důvodu je potřeba při marketingových výzkumech kombinovat metody získávání dat prostřednictvím Internetu s metodami klasickými.