Internet jako zdroj informací I.
Vyhledávání informací na Internetu je nejvíce frekventovanou aktivitou, kterou uživatelé Internetu využívají. K vyhledávání informací na Internetu preferují služby WWW serveru a elektronickou poštu. Manažeři vyhledávají informace související převážně s jejich prací, jsou to informace na stránkách jiných společností, na stránkách vlastní společnosti a na stránkách nezávislých institucí. Zajímají je rovněž obecné informace – aktuální zprávy, ceny akcií, atd. Z tohoto pohledu se nabízí členění informací získávaných prostřednictvím Internetu na informace odborné (informace o oborech podnikání, o konkurenci, dodavatelích, zákaznících, stavu ekonomiky, vzdělávání atd.) a obecné (aktuální zpravodajství, spotřebitelské testy, cestování, vzdělávání, humor atd.).
Druhy informací
Informace můžeme dělit dle mnoha kritérií, jmenujme si pouze ta základní:
- informace podle zdroje:
– interní – jsou to informace, které jsou k dispozici uvnitř podniku – účetní závěrka, výroční zpráva, záznamy výroby a prodeje, – externí – jedná se o informace, které získáváme z vnějšího prostředí – katalogy z výstav, statistické ročenky, noviny, Internet, …,