Služby nabízené Internetem V.
K možnostem, jak rozšiřovat portfolio produktů a jak získávat nové trhy, dnes patří především systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM). Ke zvyšování vnitřní produktivity podniku je k dispozici více nástrojů. Jedním je snižování vnitřních nákladů efektivnějším využíváním klasických podnikových informačních systémů (ERP), včetně převodu většiny aplikací na samoobslužné systémy, a druhým efektivnější řízení dodavatelsko-odběratelských řetězců. Dnes umožňuje podnikový počítač s připojením k Internetu manažerům i zaměstnancům zrychlení vzájemné komunikace, snadné a rychlé zjištění informací, odstranění neproduktivních mezičlánků, pohodlný přístup ke svým účtům, konkurenci, komunikaci se sklady, s bankou, s partnery pro podnikání, s podnikovými pobočkami v jiných místech světa a v neposlední řadě přístup k zákazníkovi. S využíváním Internetu jsou spojeny tyto hlavní výhody pro podnikatelské subjekty: – pomocí elektronického dotazování je možné rychle a včas zjistit zákazníkovy potřeby a těchto poznatků využít v nabídce svých produktů a lépe uspokojit poptávku, – snížení nákladů (zejména administrativních), – lepší spolupráce s ostatními subjekty podnikání, – úspora času v oblasti podnikání, – získávání včasných informací, které byly v minulosti méně dostupné a náročněji zjistitelné např. informace týkající se veřejného sektoru, zákonů, evidence nemovitostí, informace o konkurenci, statistické údaje, měnové kurzy bank, stránky finančních úřadů, výpisy z obchodních věstníků, obchodních rejstříků atd.