WWW stránky jako prostředek marketingové komunikace, Internetová adresa
WWW stránky jako prostředek marketingové komunikace
Nástrojem aktivního působení organizace v prostředí Internetu je zpravidla její prezentace, označovaná jako podnikový web (tento název je odvozen z názvu služby World Wide Web, v rámci které jsou podnikové stránky provozovány). Prezentování podniku na WWW stránkách se v současné době stává právoplatnou marketingovou aktivitou. WWW stránky se stávají profesionálním nástrojem pro komunikaci.
Smyslem podnikových prezentací je komunikovat s cílovou skupinou. Koncepce podnikové prezentace by proto měla být postavena na snaze uspokojit potřeby cílové skupiny. Nutnou podmínkou úspěchu je respektování celkové marketingové a komunikační strategie podniku.
Internetová adresa
Prvním důležitým krokem je technické zabezpečení prezentace. Je třeba začít výběrem výstižné a zapamatovatelné Internetové adresy – tzv. URL (Uniform Resource Locator). Účelně zvolená adresa – doménové jméno – musí být neprodleně zaregistrována. Pod zmíněnou adresou podnikatelský subjekt v Internetu najde každý uživatel.
Z tohoto důvodu je vhodné ji rezervovat v podobě www.firma.cz, pro mezinárodní působnost pak www.firma.com. Adresa může být také v jiném tvaru, který však bude obsahovat název podnikatelského subjektu nebo jeho zkrácenou formu, případně název produktu. Toto je model, který každý potenciální zájemce vyzkouší zadat nejdříve, pokud již ví o existenci podnikatelského subjektu.
Zřízení a první registrace doménového jména www.firma.cz na dobu 1 roku vyžaduje poplatek 1 600,- Kč správci domény nejvyšší úrovně .cz, jímž je sdružení CZ.NIC, z.s.p.o. Obnovení registrace na další rok stojí podnikatelský subjekt 800,- Kč.
Společnost Network Solutions, která spravuje domény .com, .net, .tv, .cc a .org, účtuje za registraci paušální poplatek 35 USD ročně. Pro zapsání domény u poskytovatele v případě webhostingu je potřeba počítat s příplatkem, který se pohybuje od 100 do 500 Kč v 1. roce a v rozmezí od 50 do 300 Kč v dalších letech