Měření návštěvnosti WWW severů
Měření návštěvnosti WWW severů
Návštěvnost WWW serverů na Internetu se měří především z reklamních důvodů. Celá řada metod a statistických systémů byla budována s cílem zjistit skutečný počet návštěvníků WWW serverů za určité období. Existuje řada možností, které se vzájemně liší technickou náročností, spolehlivostí, ale hlavně vypovídací schopností. Za nejméně účinné a přesné lze označit jednoduchá počitadla, která si může kdokoli opatřit na většině známých portálů.
Běžně dostupná počitadla s sebou nesou riziko zkreslení. Pro skutečné sledování návštěvnosti je nutno použít spolehlivějších metod. Detailní a přesné analýzy návštěvnosti lze provádět pomocí speciálního monitorovacího software, jeho nákup je ale finančně náročný a návratnost investice nejistá, zejména u jednoduchého webu.
Jiným směrodatným způsobem je analýza statistiky přístupů. Statistiku přístupů provádí server, na němž jsou umístěny stránky podnikatelského subjektu, zcela automaticky.
Zaznamenává všechny činnosti, které návštěvník webu provádí, a sepisuje o těchto činnostech postupnou zprávu, která je uložena v textovém souboru „access log“ (statistika přístupů). Z tohoto souboru lze později snadno získat konkrétní informace a vytvářet statistiky, které mapují návštěvnost. Používá se několik metod vyhodnocování údajů o návštěvnosti: Hits, Pageviews, UIP adresy a Visits.