Náklady související s e-mailovou reklamou
Náklady související s e-mailovou reklamou
Vymezení nákladů souvisejících s e-mailovou reklamou je záležitostí velmi složitou. Náklady se budou odvíjet v závislosti na:
– počtu odeslaných e-mailů,
– velikosti reklamního e-mailu,
– charakteru e-mailu,
– výběru cílové skupiny
Dalšími nákladovými položkami může být např.
– nákup databáze,
– vytvoření textu reklamního e-mailu, jeho překlad.
Zatím není obecně uznávaná a zavedená hladina cen, proto se dá mnohdy pořídit e-mailová kampaň za velmi nízkou cenu. Podle odhadu společnosti Computer Press je účinnost e-mailu 3 – 4x vyšší než banner. U e-mailové reklamy je možné dosáhnout vyšší efektivity vynaložených prostředků.
Zadavatele reklamního e-mailu stojí jeden oslovený uživatel 65 haléřů až dvě koruny, podle toho, jakého cílení využije. Kampaně oslovují současně osm až dvacet tisíc uživatelů na českém trhu.