E-mailová reklama 2. část
E-mailová reklama 2. část
Při realizaci direct mailové kampaně je prvním předpokladem úspěchu vytvoření databáze e-mailových adres zájemců. Adresy mohou být převzaty ze současné standardní databáze a doplněny o adresy dobrovolně přihlášených zájemců o zasílání reklamní pošty. Optimálním způsobem získávání adres na základě dobrovolnosti je zřízení „mail listu“ v rámci podnikové prezentace na WWW stránkách.
Mail list je seznam e-mailových adres skupiny uživatelů, kterým jsou prostřednictvím e-mailu automaticky zasílány určité informace. Vyplněním jednoduchého formuláře se návštěvník zaregistruje k odběru. Návštěvníkovi musí být umožněno kdykoli z mail listu vystoupit.
E-mailová komunikace směrem k zákazníkovi je velmi účinným nástrojem, který se neustále vyvíjí. Hlavním důvodem využití reklamních e-mailů je především několikanásobně vyšší účinnost, než je tomu v případě proužkové reklamy. Důležité je při marketingové komunikaci prostřednictvím e-mailu dbát na korektnost. Nesprávně použitá e-mailová reklama, která je navíc nevyžádaná, může být jednáním protizákonným.