Placená forma e-mailové reklamy
Placená forma e-mailové reklamy.
E-mailovou reklamní kampaň je možné nakoupit u „neutrální osoby“, tj. u agentury. Proces realizace vychází z procesu realizace klasických reklamních kampaní:
– stanovení cílové skupiny, která je dána databází e-mailových adres. Můžeme vydělit 2 základní cílové skupiny:
– cílová skupina uživatelů freemailů. Je široká i obsáhlá na počet lidí, ale ne všichni mají zájem si e-mail vyzvednout a přečíst,
– cílová skupina příjemců newsletterů. Má menší počet lidí, ale ti mají zájem si e-mail vyzvednout a přečíst.
Tato skupina je cenná svým jasným zaměřením,
– stanovení rozpočtu, který vychází:
– z počtu odeslaných e-mailů – cena vychází z jednotky za jeden odeslaný e-mail,
– z velikosti reklamního e-mailu, při větším rozsahu se aplikuje systém příplatků,
– z charakteru e-mailu – zda jde o plný e-mail nebo o vsuvku, která je levnější,
– z výběru cílové skupiny,
– vytvoření textu reklamního e-mailu,
– zabezpečení kontroly provedení (tj. ověření, kolik uživatelů si tento e-mail vyzvedne – přečtení nelze kontrolovat, vyzvednutí ano),
– stanovení data spuštění.