Výhody a nevýhody proužkové reklamy
Výhody a nevýhody proužkové reklamy
Realizace bannerové kampaně je levná, kampaň se dá velmi rychle zrealizovat, v jejím průběhu se dá lehce měnit, stupňovat. Je možné určit, aby běžela pouze v určitých hodinách nebo dnech. Je možné průběžně sledovat výsledky kampaně. V této flexibilitě Internet snadno předežene ostatní média.
Banner si bere to dobré z tisku i televize. Z tisku si bere delší působení, z televize animaci inzerátu. Tvůrce sdělení musí obojí využít: působivost (slogan + grafika), jako kdyby vytvářel inzerát do novin, a děj, jako kdyby navrhoval televizní spot.
Výhodou Internetu je kombinování přímého a nepřímého účinku a možnost zpětné vazby. Okamžitá nebo i odložená zpětná vazba se u tradičních médií hodnotí velmi těžko, hodnocení jsou spíše zkušenostní a přibližná. U Internetu se přes kliknutí dá zpětná vazba měřit velice přesně a okamžitě.
Zatím je ještě stále malá část populace, která využívá Internet, ve srovnání s jinými médii.
Malá reklamní plocha, která může být využívána. Tato nevýhoda je spíše jakási zábrana z pohledu inzerentů.