Rozhodování o výběru média pro reklamu
Rozhodování o výběru média pro reklamu
Výběr média zahrnuje hledání nejúčinnějšího média, které by co nejlevněji doručilo požadovaný počet oslovení cílovým příjemcům.
Při výběru médií pro účinnou marketingovou komunikaci posuzují marketingoví odborníci 3 základní charakteristiky:
– dosah – počet různých osob nebo domácností, vystavených působení média alespoň jednou za určitý časový úsek,
– četnost – číslo, které udává, kolikrát je během určité doby průměrná osoba nebo domácnost exponována – vystavena působení sdělení,
– účinek – kvalitativní hodnota sdělení prostřednictvím daného média (správné umístění).
Dalšími charakteristikami, které je nutné brát v úvahu při rozhodování o výběru médií, jsou:
– zvyky cílových příjemců ve vztahu k médiím,
– produkt, který má být komunikován,
– typ a rozsah sdělení,
– náklady na realizaci.
Všechny výše uvedené charakteristiky je potřeba sledovat také u Internetu, který se v poslední době začlenil do marketingové komunikace jako médium pro přenos komunikačních sdělení.