Služby nabízené Internetem IV.
Svou pozici média, určeného nejen pro komunikaci, vzdělávání, zábavu, ale zejména jako součástpodnikání, si Internet stále více upevňuje. Využívání Internetu jako nástroje komunikace vede ke snižování nákladů při nákupu, umožňuje řízení dodavatelsko-odběratelských vztahů, řešení logistiky a inventarizace, plánování výroby, získávání nových zákazníků a zároveň zajištění lepší péče o již existující zákazníky. Napomáhá při hledání strategických a relevantních informací. Internetová technologie dnes dokonce umožňuje využívání funkciality informačního systému podniku formou ASP (Application Service Provider). To vše znamená, že pokud chtějí podniky na tomto trhu zůstat, musí s Internetem počítat. P. Sedláček uvádí, že Internet je skutečně nástrojem, který může napomoci dosáhnout podniku dlouhodobých cílů rychleji a efektivněji. Ale pokud podnik nemá jasno, kam směřuje, nemůže očekávat, že se tam s pomocí Internetu dostane lépe. Tradiční definice charakterizovala elektronické podnikání jako výměnu zboží, služeb či informací pomocí elektronického média. Nástup Internetu posunul elektronické podnikání velmi rychle dopředu, a tak je možné mluvit o nové strategii v oblasti elektronického podnikání, zahrnující veškeré subjekty trhu a znamenající nový model podnikání: – schopnost rozšířit trh produktů a služeb, – udržet si zákazníky, – zvyšovat produktivitu.