Visits
Visits
je metoda sledování počtu návštěv, která je o něco přesnější než sledování UIP adres. Každý uživatel, který si danou stránku otevře ve svém prohlížeči, je započítán jako jedna návštěva. Tato návštěva je považována za ukončenou v okamžiku, kdy uživatel po určitou dobu neprovede žádnou aktivitu – konsensus uvádí 30 minut.
Pokud uživatel navštíví stejné stránky vícekrát s prodlevou delší než půl hodiny, je to chápáno jako více „visits“ (návštěv). Získaná hodnota je sice mírně vyšší než počet skutečných návštěvníků, ale přesto má značnou vypovídací hodnotu. Při hodnocení získaných údajů je třeba brát ohled na skutečnost, že ne každý návštěvník se stránkou opravdu pracuje.
Obecně platí, že při rozboru návštěvnosti by mělo být analyzováno co nejvíce ukazatelů z níže uvedených.
Počty shlédnutých stran v daném období; doporučuje se týden (PVt) a měsíc (PVm).
Počty shlédnutých stran průměrně za den:
Počty unikátních UIP adres za několik období nezávisle – za den (UIPd), týden (UIPt), měsíc (UIPm).
Počty UIP adres průměrně za den:
Počet návštěvníků pro jednotlivé časové úseky:
počet návštěvníků za den: ;
počet návštěvníků za měsíc a odvozené průměrné počty.
Počty shlédnutých stran připadající na jednoho návštěvníka – kolik stran návštěvník v průměru přečte – a délku trvání návštěvy.
Top 10 a Worst 10 – nejnavštěvovanější a nejméně navštěvované stránky.
Místa, odkud návštěvník přichází – zda zadal URL hledaných stránek nebo se na ně doslat kliknutím na odkaz jinde, např. ve vyhledávačích a seznamech.
Zejména při provozování větších serverů a potřebě přesných statistických a marketingových dat je možno využít pro sledování také služeb renomovaných agentur, které provádějí oficiální audit Internetu, například Taylor Nelson Sofres Internet Audit, Monitor, neplacené sledování statistik nabízí OpenAudit. Oficiální audit slouží nejen pro vlastní potřebu, ale také je podkladem pro rozhodování případných zadavatelů reklamy (připadá v úvahu u významnějších serverů).