Reklama na WWW stránkách, Reklamní proužky
Reklama na WWW stránkách
WWW stránky jsou obecně používány pro publikování nebo práci s informacemi. Umožňují zobrazení textu, obrázků, přehrávání zvukových sekvencí a video sekvencí. Tím se WWW stránky stávají ideálním marketingovým nástrojem využitelným pro reklamu. Mezi nejčastěji používané reklamní prvky na WWW stránkách patří:
– reklamní proužky neboli bannery (banners),
– tlačítka (buttons),
– textové odkazy (text links)
Reklamní proužky
Za reklamní proužek lze považovat každé místo na WWW stránce, jež slouží k umístění reklamního sdělení a zároveň není reklamním odkazem. Velikost reklamních proužků standardizovala organizace Internet Advertising Bureau (IAB).
Reklamní proužky lze dále rozdělit na:
– statické reklamní proužky – jsou to fixní obrázky, které obsahují reklamní sdělení. Jejich výhodou je snadná výroba a univerzální použití. Mezi nejrozsáhlejší statické proužky patří plný banner,
– animované reklamní proužky – dovolují zařadit více obrázků za sebou, které lze v přesně stanovených časových intervalech střídat, a vyvolat tak dojem jednoduché animace. Zvyšuje se tím upoutání pozornosti. Nevýhodou je náročnější tvorba a velikost reklamního proužku,
– interaktivní reklamní proužky – kromě upoutání pozornosti nabízejí více „funkcí“ než pouhé kliknutí s cílem získat větší množství informací k danému tématu:
– HTML bannery – nabízejí více funkcí např. v tom, že fungují jako jednoduchý vstupní formulář do dalšího serveru. Tímto způsobem může jeden reklamní proužek odkazovat na velké množství dalších stránek.
– Rich Media Banners – proužky obsahující části HTML kódů doplněné o aktivní prvky, které umožňují zobrazit krátkou video sekvenci.