Měření účinnosti reklamních proužků 1. část
Měření účinnosti reklamních proužků 1. část
V prostředí Internetu probíhá objednávání reklamní kampaně na přesný počet zobrazení banneru. Internet nabízí další měřítko účinnosti – počet kliknutí na daný reklamní banner, který se vyjadřuje jako procento z celkového počtu zobrazených bannerů.
Sledování účinnosti banneru počtem kliknutí (Click) je sice charakteristika měřitelná, ale staví banner pouze do role, že banner je odkazem pro přesměrování na vlastní nabídku nebo prezentaci a opomíjí jeho komunikační hodnotu. Internetové inzeráty jsou tak posuzovány z hlediska direct marketingového efektu a efektu tvorby značky, tvorba povědomí o značce se zcela pomíjí.
V Internetové reklamní terminologii se kromě pojmu kliknutí (kliknutí myší na reklamní proužek) používá termín prokliknutí – Click-Through. Tento termín se používá v případě, že uživatel kliknul na reklamní proužek a úspěšně se dostal na cílový server, na který tento reklamní proužek odkazuje. Ne každé prokliknutí musí být úspěšné. Díky nekvalitním linkám nebo zahlcenému reklamnímu systému se může stát, že se uživatel na cílový server vůbec nedostane. Z tohoto důvodu platí vztah:
Click >= Click – Through