Měření účinnosti reklamních proužků 2. část
Měření účinnosti reklamních proužků 2. část
V souvislosti s touto terminologii prezentuje odborná literatura několik dalších ukazatelů, kterými jsou:
CR (Click Rate) – poměr kliknutí – udává, kolik procent uživatelů si na reklamní proužek po jeho zhlédnutí kliknulo (zda se dostali na cílový server CR, nezahrnuje).
CTR (Click-Through Rate) – poměr prokliknutí – udává, kolik procent uživatelů si na reklamní proužek po jeho zhlédnutí kliknulo a na základě této akce se úspěšně dostalo na cílový server, na nějž daný reklamní proužek odkazoval.
CTR Efficiency – koeficient úspěšnosti prokliknutí – udává, jaké množství uživatelů, kteří si kliknuli na reklamní proužek, se skutečně dostalo na cílovou WWW stránku, na kterou daný reklamní proužek odkazuje.
Marketingoví odborníci odhadují koeficient v závislosti na zatížení Internetových linek mezi 80 až 99 %. V praxi se koeficient příliš nepoužívá.
Při prodeji reklamních ploch na Internetu je důležitým ukazatelem CPM (Cost per Mille), cena za tisíc zobrazení reklamního proužku. Udává se v peněžních jednotkách a informuje, kolik bude stát tisíc zobrazení jednoho konkrétního reklamního proužku.