Podpora prodeje směrem ke spotřebitelům
Podpora prodeje směrem ke spotřebitelům
Tato podpora má 3 základní cíle:
– přimět spotřebitele k první koupi, a tím změnit jeho preferenci značky,
– zahrnout spotřebitele výrobkem, tzn. přimět spotřebitele ke zrychlení nákupní doby, hromadění zásob nebo zvýšené spotřebě,
– vytvořit kontinuitu nákupu, což znamená přesvědčit zákazníka, aby kupoval stále stejnou značku výrobku, budováním loajality zákazníka.
Spotřebitelská podpora prodeje v prostředí Internetu respektuje základní principy tradiční podpory prodeje. Jde o začlenění nástrojů podpory prodeje do světa virtuálního. Nástroje podpory prodeje, které jsou využívány v nevirtuálním světě, lze převést v podstatě všechny na Internet.
Při rozhodování o volbě nástrojů musí marketingoví pracovníci respektovat zejména cíle, vycházející z marketingové strategie podniku, cílovou skupinu a charakter produktu.
Pro popis tradičních nástrojů podpory prodeje jsou využity charakteristiky dle P. Kotlera.