Cílové skupiny pro proužkovou reklamu
Cílové skupiny pro proužkovou reklamu
Internet nabízí možnosti zasáhnout reklamním sdělením jak masovou skupinu odpovídající masovým médiím z reálného světa, tak malou skupinku lidí se specifickým oborem působení, a tím dosáhnout přesného zacílení. U masového sdělení prostřednictvím Internetu je v současné době omezující podmínkou počet a struktura uživatelů Internetu v oblasti průmyslového i spotřebitelského trhu.
Při požadavku masového zásahu Internetové reklamy je vhodné využít některých velkých reklamních sítí, které zahrnují tisíce serverů drobných i větších, a tak mohou působit na větší zákaznickou skupinu než největší server, kterým je, a i do budoucna bude, některý z portálů. Reklamní systémy zastupují desítky až tisíce serverů, které jsou sdruženy do tzv. oborových skupin (např. počítače, finance, zábava atd.). Inzerent, který chce určitou oborovou skupinu preferovat, si může tuto oborovou skupinu zvolit a dosáhnout tak přesného zacílení reklamního sdělení.