Podpora prodeje na Internetu 1.
Podpora prodeje na Internetu 1.
Podporu prodeje používá většina organizací na trhu. Důvodem je zejména to, že podpora prodeje je managementem podniků akceptována jako efektivní nástroj, který vede k poměrně rychlé stimulaci prodeje. Důležité je si však uvědomit, že většinou z krátkodobého hlediska. Dalšími důvody je chování konkurence, vzájemná podobnost výrobků, pokles účinnosti reklamy v důsledku růstu nákladů na reklamu, nepřehlednosti médií a legislativní omezení.
Americká marketingová asociace definovala podporu prodeje jako: „Mediální a nemediální marketingový tlak použitý na předem stanovenou, omezenou dobu na úrovni spotřebitele, maloobchodníka či velkoobchodníka za účelem stimulace prvního nákupu, zvýšení spotřebitelské poptávky či zlepšení dostupnosti výrobku.“. V
hodně zvolenými prostředky podpory prodeje se snaží marketingoví pracovníci změnit nebo zvýšit hodnotu, kterou spotřebitelé tradičně ve výrobku nebo službě spatřují, ve snaze, že zákazníci změní své kupní chování. Obdobně se snaží podniky ovlivnit obchodní články různými prodejně podpůrnými programy.